מחשבון צבע עיניים

מחשבון צבע העיניים של גולינגו מאפשר לכם לדעת בצורה פשוטה מה יהיה צבע העיניים של ילדכם. כל שעליכם לעשות הוא לרשום את צבע העיניים של האב ושל האם ולענות על השאלות המופיעות לאחר מכן.

הספקת לבקר במחשבוני ההריון הנוספים שלנו?

מחשבון זה פועל על הסתברויות מסוימות ואינו מתיימר לחזות במדויק מה יהיה צבע העיניים של ילדכם. כמו כן, מחשבון זה מתמקד בצבעי העיניים הבאים: חום, ירוק וכחול. המחשבון אינו מתייחס כלל לגווני העיניים האחרים, כגון: אפור, דבש, עיניים המשלבות מספר גוונים (חום-ירוק לדוגמא) וכד'. המחשבון גם אינו מסביר כיצד לזוג הורים כחולי עיניים יש ילד עם עיניים חומות.

כיצד נקבע צבע העיניים?

צבע העיניים שלנו מורכב מפיגמנט בשם מלנין (פיגמנט בצבע חום כהה) המצוי בקשתית העין שלנו. הגנים של העיניים הם אלו שקובעים את כמות המלנין בקשתית. למרבה הפלא, כל התינוקות נולדים עם עיניים כחולות מאחר ובזמן הלידה גופם עדין לא התחיל לייצר מלנין בקשתית העין שלהם.

גן היא יחידת התורשה הבסיסית. הגן מכיל את המידע התורשתי בתאיו של הפרט והוא מקודד במבנה המכונה DNA אשר מתורגם בשלב מאוחר יותר לחלבון אשר מבטא את התכונה. לכל תכונה הקיימת בנו יש גן המקודד לתכונה זו לדוגמא: צבע עיניים, גובה, צורת שיער, רגישות לחומרים מסויימים (רגישות לפול, רגישות לגלוטן וכו').

הגן מופיע בכמה צורות המכונות אללים אשר שונות בצורתן הבסיסית. כך לדוגמא ,לכולם יש גן לצבע עיניים אשר התבטאותו מעניק לנו את צבע העיניים האופייני. עם זאת, לחלקנו עיניים בהירות בעוד לאחרים צבע עיניים כהה יותר. השוני מקורו באללים השונים אשר לכל אחד מאיתנו. לרוב יש אלל שולט (דומיננטי) ואלל נשלט (רצסיבי). לכל אדם שני אללים לכל תכונה, אשר אותם ירש מהוריו. שילוב שני האללים בא לידי ביטוי בדגמי ההורשה.

כך לדוגמא, עיניים חומות הן תכונה דומיננטית (שולטת), בזמן שעיניים כחולות הן תכונה רצסיבית (נשלטת). כלומר, הורים עם עיניים חומות תמיד יביאו לעולם צאצאים בעלי עיניים חומות, אלא אם כן לשניהם יש אבות קדמונים כחולי עיניים. במקרה כזה, גן העיניים הכחולות יכול לעבור במשך דורות רבים, חבוי בגנים, עד שמקבל הילד את גן העיניים הכחולות משני ההורים. בדרך זאת ניתן להסביר מדוע יש ילד עם עיניים כחולות להורים עם עיניים חומות.

יש לך שאלה בקשר להריון? הכנסי למחשבון הריון שלנו.

אם יש לכם הארות, הערות או סתם מילה טובה, היכנסו לצור קשר ושתפו אותנו!